ديدار وزير دفاع عراق با رييس مجلس شوراي اسلامي

 

 

سعدون الدليمي، وزير دفاع عراق عصر روز چهارشنبه با علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاري خانه ملت؛سعدون الدليمي، وزير دفاع عراق عصر روز چهارشنبه با علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفتگو کرد.

لاريجاني در ابتداي اين ديدار با اشاره به سطح خوب مناسبات دو کشور در سال‌هاي اخير خواستار استفاده از ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي فراوان ايران و عراق براي ارتقاي همکاري‌هاي دوستانه شد و افزود: مجلس شوراي اسلامي از روند توسعه و گسترش همه جانبه مناسبات دوستانه با عراق حمايت مي‌کند. وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين که همه گروه‌هاي عراقي بايد با همکاري مشترک مسائل و مشکلات کشورشان را حل و فصل کنند، گفت: وفاق و همبستگي سياسي ميان همه گروه‌هاي عراقي اعم از شيعه و سني و کرد زمينه تقويت امنيت و آسايش در عراق را فراهم مي‌کند و در پرتو آن توسعه اقتصادي، اجتماعي و سياسي در حرکتي دموکراتيک تحقق خواهد يافت.

رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به تحولات سوريه، افزود: برخي کشورها با سوء استفاده از شرايط بحراني در سوريه به اختلافات در عراق دامن زده و زمينه فعاليت گروه‌هاي تروريستي در اين کشور را فراهم مي‌کنند غافل از آنکه ناامني در سوريه و عراق تمام منطقه را به سوي نزاع‌هاي طايفه‌اي و قومي و مذهبي خواهد کشاند.

وي در ادامه افزود: جمهوري اسلامي ايران از ابتدا حمايت خود را از راه حل سياسي براي بحران سوريه با حضور همه گروه‌هاي اين کشور اعلام کرده است.

سعدون الدليمي وزير دفاع عراق نيز در همين ديدار با قدرداني از تلاش‌هاي جمهوري اسلامي ايران در کمک به برقراري صلح و ثبات در عراق و منطقه گفت: حمايت‌ها و کمک‌هاي جمهوري اسلامي ايران در تحکيم امنيت در عراق نقش بسزايي داشته است.

وي همچنين خواستار افزايش ارتباطات دوستانه دو کشور در زمينه‌هاي گوناگون گرديد و افزود: افزايش مراودات دو کشور تامين کننده منافع ملي و عاملي در ايجاد صلح و آرامش در منطقه است. سعدون الدليمي در ادامه با اشاره به اوضاع سوريه تداوم اين وضعيت را به زيان کشورهاي منطقه و به نفع رژيم صهيونيستي دانست.

ح.اب1529



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین ص

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 407
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 492
بازدید ماه : 728
بازدید کل : 193108
تعداد مطالب : 396
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1