طرح احتمال لغو تحريم‌ها
منابع فرانسوي مدعي شدند:
خبرگزاري فرانسه در گزارشي نوشت: منابع فرانسوي اعلام کرده اند اولاند در ديدار با دکتر روحاني "درخواستي در سطح بالا" از تهران خواهد داشت.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين خبرگزاري نوشت: فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه روز سه شنبه در ديدار با دکتر حسن روحاني همتاي ايراني اش علاوه بر تاکيد بر موضع قاطع خود درباره پرونده سوريه قصد دارد رئيس جمهور ميانه رو جديد ايران را هم محک بزند.
 
رؤساي جمهور دو کشور اوايل عصر در مقر سازمان ملل متحد ديدار خواهند کرد.
 
اين خبرگزاري مدعي شد: همچنين احتمال دارد اولاند تنها مقام غربي رده اولي باشد که در شصت و هشتمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل دست رئيس جمهوري ايران را مي فشارد.
 
مقدمات ديدار دکتر روحاني با اولاند که طرف ايراني برگزاري آن را درخواست کرده است روز دوشنبه با دقت توسط مسئولان هماهنگ کننده روساي جمهوري ايران و فرانسه در حالي برنامه ريزي شد که دستور کار اين نشست مورد توافق هر دو طرف بود.
 
منابع فرانسوي مي گويند دکتر حسن روحاني در  نشست امسال مجمع عمومي سازمان ملل  بيشترين توجه را به خود جلب کرده است.
حتي اگر هم ديپلماتهاي فرانسوي بدانند که نمي توان همه مسائل را در مدت 45 دقيقه حل و فصل کرد،‌ تصميم آنها اين است که آمادگي ايران را بسنجند.
 
اطرافيان فرانسوا اولاند گفته اند: ما آماده ايم گفتگو با ايران را آغاز کنيم اما واقعيت اين است که مشکل بزرگ ما با تهران پيگيري برنامه هسته اي اين کشور است.
 
منابع فرانسوي همچنين اعلام کردند فرانسه درخواستي در سطح بالا از تهران خواهد داشت و با چنين شروطي پاريس احتمال دارد تحريمهاي بين المللي عليه تهران را لغو نمايد.‌ اولاند و دکتر روحاني به همين صورت درباره ثبات لبنان نيز مذاکره خواهند کرد. افغانستان که قرار است نيروهاي آمريکايي تا اواخر سال 2014 از آنجا خارج شوند از جمله مواردي است که اولاند و دکتر روحاني درباره آن گفتگو خواهند کرد.
 
اطرافيان فرانسوا اولاند گفته اند وي در تريبون سازمان ملل به صورت علني درباره پرونده هسته اي ايران صحبت خواهد کرد اما اولاند احتمال دارد به ويژه موضوع سوريه را نيز مطرح نمايد.
 
فرانسوا اولاند از چهارشنبه پيش گفته بود قصد ندارد به صدور قطعنامه اي رضايت بدهد که اهدافش نامشخص باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:راحت باش,ایران,فرانسه,تحریم,,
ارسال توسط حسین ص

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 380
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 465
بازدید ماه : 701
بازدید کل : 193081
تعداد مطالب : 396
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1