ایران معادله قدرت در منطقه است

فرمانده سابق نهاجا ومشاور نظامی فرمانده کل قوا گفت: ایران اسلامی با توانایی‌های اقتصادی، اجتماعی، نظامی و... توانسته به جایگاهی که معادله قدرت در منطقه است، دست یابد.

 مشاور نظامی فرمانده کل قوا گفت: ایران اسلامی با توانایی‌های اقتصادی، اجتماعی، نظامی و... توانسته به جایگاهی که معادله قدرت در منطقه است، دست یابد.

امیر سرتیپ سیدرضا پردیس در حاشیه همایش "حماسه اولین پاسخ" در همدان در جمع خبرنگاران با بیان این که در دوران دفاع مقدس خلبانان ایرانی هم به لحاظ آموزش و هم تجهیزات شرایط مناسب‌تری نسبت به عراق داشتند، اظهار داشت: تصور صدام در روزهای نخست جنگ بر این بود که ضربه نخست را زده و ایران شکست خورده، اما با پاسخ به موقع نیروی هوایی ایران شکست را پذیرفت و طرح آتش‌بس داد.

وی با بیان این که در رزمایش­های مشترک و تمرین‌هایی که قبل از جنگ تحمیلی انجام شد، آمادگی درگیری‌ها در برابر دشمنان را داشتیم، ادامه داد: نیروی هوایی ایران با قدرت در برابر نیروهای عراقی ایستادگی کرده و از کشور دفاع نمود و تا آخر در کنار رزمندگان ایران اسلامی ایستاد.

مشاور نظامی فرمانده کل قوا به مشکلاتی چون حصر نظامی و اقتصادی ایران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و متذکر شد: در آن دوران، کشور ما تجهیزات لازم را برای احیای هواپیماها دریافت نمی‌کرد، در حالی که عراق با 360 فروند هواپیما جنگ را آغاز کرد و در پایان جنگ با وجود این که بیش از نیمی از هواپیماهای خود را از دست داد، اما باز هواپیماهای پیشرفته جنگی در اختیار داشت.

پردیس با بیان این که در دوران جنگ تحمیلی، کل نظام استکبار کمر همت را برای از پای درآوردن ایران بسته بود، اذعان کرد: ایثار، پایمردی و برگشتن به خویش باعث شد تا با احیای بسیاری از تجهیزات، ساختن قطعات مورد نیاز و تکمیل کردن امکانات، روی پای خود بایستیم.

وی در ادامه به وضعیت فعلی نیروی هوایی اشاره کرد و یادآور شد: امروز وضعیت نیروهای مسلح که نیروی هوایی نیز جزوی از آن است در وضعیت استاندارد مطلوب و بالایی قرار دارد، به نحوی که ما امروز در ایران طراحی هواپیما را از صفر تا صد انجام داده و در داخل بخش‌های عملیاتی قرار می‌دهیم.

مشاور نظامی فرمانده کل قوا با بیان این که امروز ایران در معادلات سیاسی منطقه صاحب نظر است، تأکید کرد: امروز بدون نظرات ایران و بدون قرار دادن آنچه مدنظر ما به عنوان قدرت منطقه‌ای است، حرکتی انجام نمی‌شود و همه کشورها به این باور رسیده‌اند.

وی با اشاره به آمادگی بیشتر نیروی هوایی نسبت به دوران دفاع مقدس، افزود: آن روزها با توجه به این که ایران اسلامی به تازگی انقلاب کرده بود، نارسایی‌هایی داشت، اما امروز با پروژه‌های گسترده‌ای که در سطح کشور چه در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و چه نیروی هوایی انجام شده، به پیشرفت‌های مهمی دست یافته‌ایم.

مشاور نظامی فرمانده کل قوا در پایان با تأکید بر دفاع هوشمندانه ایران در برابر متجاوزان احتمالی، ابراز کرد: امروز ایران اسلامی با دستیابی به مهمات هوشمند و تسلیحات مهم می‌تواند ضربات مهلکی را به دشمنان فرضی و یا متجاوزان به خاک کشور بزند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:راحت باش,ارتش,دفاع مقدس,,
ارسال توسط حسین ص

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 448
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 533
بازدید ماه : 769
بازدید کل : 193149
تعداد مطالب : 396
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1