اگر نهاجا در عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت نمی کرد، نتیجه ی دیگری رقم می خورد

 

وی افزود: فعالیت نیروی هوایی آن قدر گسترده بود که عراق درمانده شده و با انهدام هواپیماهای غیرنظامی به فکر پراکنده ساختن توان جنگنده های ایرانی افتاده بود. از جمله ی این فعالیت ها می توان به پروازهای شناسایی نیروها و تجهیزات دشمن دو هفته پیش از آغاز عملیات در سال 61 اشاره کرد.

امیر نصیرزاده بیان کرد: 10 روز قبل از اجرای عملیات اصلی، نیروی هوایی با هواپیماهای شناسایی منطقه را کاملا بررسی کرد و نتایج آن را در اختیار فرماندهان چهار قرارگاه زمینی و هوایی که به منظور هماهنگی عملیات بیت المقدس تحت قرارگاه مشترک کربلا تشکیل شده بودند، قرار داد.

وی با بی سابقه خواندن عملیات شناسایی هوایی در عملیات بیت المقدس در طول هشت سال جنگ تحمیلی ادامه داد: در مجموعِ عملیات بیت المقدس22 سورتی پرواز عکس برداری انجام شد. از مهم ترین این پروازها، عکس برداری از پلِ معروفِ "بوارین" در جنوب خرمشهر و انهدام آن در 18 اردیبهشت توسط جنگنده های نیرو ی هوایی بود. در اهمیت پل بوارین باید بگویم که پشتیبانی 10 هزار نیروی عراقی از طریق آن پل صورت می گرفت و انهدام آن در منطقه ی حساس جنوب خرمشهر با عث به اسارت درآمدن تمام اعضای آن لشکر 10 هزار نفری، تخریب پل و وارد آمدن ضربه ی مهلک به بدنه ی ارتش عراق شد.   

وی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از 931 سورتی پرواز مراقبت در جریان عملیات بیت المقدس صورت گرفت تا از قرارگاه مشترک سپاه و ارتش حفاظت شده و با هواپیماهای مهاجم عراقی برخورد شود.

این مقام ارشد نیروی هوایی ارتش در مورد ضربه های وارد آمده به ارتش عراق در جریان آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: در این عملیات 55 فروند جنگنده ی عراقی منهدم شده و بیش از 200 تُن بمب بر سر نیروهای متجاوز بعث ریخته شد.

امیر نصیرزاده ادامه داد: نیروی هوایی ارتش در جریان عملیات بیت المقدس و پس از آن 10 هزار تن مجروح را به پشت جبهه منتقل کرد که این برای نهاجا افتخار بسیار بزرگی محسوب می شود.

وی با اشاره به تعداد زیاد خلبان هایی که در آزادسازی خرمشهر شرکت داشتند، گفت: خلبانان شجاع و دلاوری همچون شهید طالب مهر، شهید انقطاع و شهید امجدیان از شاخص ترین شهدای این عملیات بودند که ماموریت های مهمی به دست آن عزیزان انجام گرفت.   

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با تاکید بر اهمیت راهبردی عملیات بیت المقدس اظهار کرد: آن عملیات مهم سرآغازی برای بازپس گیری بخش های دیگر کشور و موفقیت های دیگر در روند جنگ تحمیلی به حساب می آمد.

خلبان نصیرزاده همچنین با اشاره به جمله ی معروف امام خمینی، که گفته بود "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، توضیح داد: براساس آیه ی شریفه که می فرماید "هیچ پیروزی به دست نمی آید مگر با اذن خدا" برای این پیروزی هم هیچ کس نباید به دنبال سهم خواهی باشد، زیرا این پیروزی فقط با اتحاد ارتش و سپاه و به یاری خداوند متعال به دست آمد.

وی افزود: الان نیز ما نباید به دنبال سهم خواهی باشیم زیرا پیروزی عملیات دشمن شکن بیت المقدس چیزی جز خواست خدا و اتحاد نیروهای مسلح نبود. تمام ما در نیروهای مسلح باید این عملیات و پیروزی در آن را الگویی برای سایر فعالیت هایمان قرار دهیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 6 خرداد 1393برچسب:راحت باش,دفاعی,سیاسی,
ارسال توسط حسین ص

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 428
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 513
بازدید ماه : 749
بازدید کل : 193129
تعداد مطالب : 396
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1