اقدام محرمانه واشنگتن برای توافق با ایران

اما در زمانی که ناوهای ایرانی قرار است به نزدیکی سواحل آمریکا برسند، نشریه متعلق به کنگره آمریکا از کاهش حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس خبر می دهد. نشریه هیل با انتشار این خبر ، خاطرنشان کرد که هدف از این اقدام افزایش شانس موفقیت مذاکرات هسته ای با ایران بوده است.

این در حالی است که نیروی دریایی آمریکا کاهش حضور خود در این منطقه استراتژیک را تکذیب می کند. در مقابل نیروی دریایی آمریکا می گوید که شمار قایق های گشت زنی نزدیک به کشتی های ایرانی را افزایش داده است.

با این حال گزارش ها حاکی از آن است که ناو هری ترومن آمریکا که اکنون تنها ناو حمل کننده هواپیما در منطقه به شمار می رود، در شش ماه گذشته بیش از اینکه داخل منطقه بوده باشد، از آن خارج بوده است. این در شرایطی است که تنها یک سال قبل، نیروی دریایی آمریکا دو ناوهواپیما بر را در منطقه مستقر کرده بود.

افزون بر این، برخی منابع آگاه در نیروی دریایی آمریکا می گویند، ناو ترومن مانند گذشته، زمان زیادی را در خلیج فارس سپری نمی کند و به نظر می رسد هدف از این اقدام سرعت بخشیدن به مذاکرات برای توافق هسته ای با ایران باشد. به بیان دیگر نیروی دریایی آمریکا با محدود کردن زمان حضور ترومن در خلیج فارس، یک پیام می فرستد. این ناو هواپیما بر یک سمبل موثر و ابزاری برای به نمایش گذاشتن قدرت ملی آمریکاست. هدف از حضور این ناو در منطقه مقابله با بازیگران و اقدامات بد است و در صورتی که ضروری باشد از این ناو به عنوان یک عامل برای اقدام نظامی استفاده می شود.

این در حالی است که ایالات متحده در حال حاضر به دنبال نهایی کردن توافقی با ایران است که در ماه نوامبر نسخه مقدماتی آن را امضاء کرده بود. در مقابل کنگره هنوز هم طرح تحریم های بیشتر در صورت عدم پایبندی ایران به تعهدات اش را دنبال می کند. هرچند که کاخ سفید مخالف هر گونه تصویب تحریم های جدید علیه ایران است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 28 بهمن 1392برچسب:راحت باش,دفاعهی,ایران,امریکا,
ارسال توسط حسین ص

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 93
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 178
بازدید ماه : 414
بازدید کل : 192794
تعداد مطالب : 396
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1