ادوارد اسنودن عفو نمی شود

به گزارش  خبرگزاری فرانسه، «دن فایفر»، از مشاوران کاخ سفید و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفته است ادوارد اسنودن،‌ قانون آمریکا را نقض کرده است، باید بازگردد و با عدالت روبرو شود.

اسنودن که اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا را فاش کرده و از برنامه‌های آمریکا برای جاسوسی در سراسر جهان پرده برداشته است، در نامه‌ای که به یک سیاستمدار آلمانی ارائه شده خواستار کمک بین‌المللی شده تا آمریکا اتهامات جاسوسی علیه او را لغو کند.

ادوارد اسنودن ۳۰ ساله در ماه ژوئن امسال پس از افشای عملیات گسترده جمع‌آوری اطلاعات آمریکا از طریق تماس‌های تلفنی و اینترنت به روسیه فرار کرد. وی با دریافت پناهندگی موقت اجازه یافته تا تابستان سال آینده در روسیه زندگی کند.

هفته پیش در اقدامی تعجب آور، یک نماینده مجلس حزب سبز آلمان اسنودن را در مسکو ملاقات کرد و فاش کرد که این افشاگر اطلاعاتی حاضر است دولت آلمان را در جریان عملیات جاسوسی آمریکا بگذارد.

هانس کریستین اشتروبله، این عضو مجلس آلمان اعلام کرد اسنودن به او گفته حاضر است برای کمک به تحقیقات درباره شنود مکالمات تلفنی آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور به برلین سفر کند.

هانس پیتر فردریش، وزیر کشور آلمان در واکنش به این خبر گفت: هرگونه اطلاعاتی که مقامات آلمان در این مورد بدست بیاورند، ارزشمند است و اگر پیام این است که اسنودن قصد دادن اطلاعات دارد ما با خوشحالی آن را می‌پذیریم.

اسنودن گفته در صورتی که به او تضمین داده شود که به آمریکا مسترد نمی‌شود، حاضر است که برای کمک به این تحقیقات به آلمان سفر کند. اسنودن در نامه‌اش نوشته است، "گفتن حقیقت جرم نیست".

روز یکشنبه کاخ سفید اعلام کرد، هیچ پیشنهادی برای عفو اسنودن در دست بررسی نیست.

مایک راجرز، عضو جمهوری‌خواه کنگره و دیان فاینشتاین، سناتور دموکرات نیز به نوعی همین نظر را تکرار کرده‌اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:راحت باش,اسنودن,,
ارسال توسط حسین ص

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 404
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 489
بازدید ماه : 725
بازدید کل : 193105
تعداد مطالب : 396
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1