پیشنهاد سناتورهای امریکایی برای لغو تحریم‌های جدید ایران


به گزارش پرس تی وی، اين نامه که از سوي اغلب سناتورهاي با نفوذ در سياست خارجه به امضا رسيده ‌است روز دوشنبه (۲۲ مهر) براي باراک اوباما ارسال شد. اين اقدام يک روز پيش از آغاز مذاکرات ايران و شش قدرت جهاني -روسيه، چين، فرانسه، انگليس، امريکا به اضافه آلمان درباره برنامه هسته‌اي تهران در ژنو انجام شد.

اين گروه که باب مندز، رئيس دموکرات کميته روابط خارجه رهبري آن را بر عهده دارد، گفت: «اولين اقدام ايران در جهت اعتمادسازي کامل بايد همکاري کامل با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي باشد.»

اين سناتور يک طرح «تعليق در ازاي تعليق» پيشنهاد داد که بر مبناي آن ايران بايد برنامه غني‌سازي اورانيوم خود را به حالت تعليق درآورد و امريکا نيز اجراي دور جديد تحريم‌ها را لغو کند.

اين نامه از سوي ۱۰ سناتور از جمله جان مک‌کين و ليندسي گراهام جمهوري‌خواهاني که بارها حمله نظامي امريکا به تاسيسات هسته‌اي ايران را خواستار شده‌اند، امضا شده است. در اين نامه تاکيد شده است که اگرچه مذاکرات در جريان است اما گزينه نظامي هنوز روي ميز است؛ سناتورها همچنين از اوباما خواستند که با استفاده از تحريم‌هاي موجود ايران را بيشتر تحت فشار قرار دهد.

امريکا، رژيم اسرائيل و برخي از متحدان‌شان مکررا ايران را به دنبال کردن اهداف نظامي در برنامه انرژي اتمي خود متهم مي‌کنند و امريکا و اتحاديه اروپا با استفاده از اين اتهام‌ها، تاکنون چندين دوره تحريم‌هاي غير قانوني عليه جمهوري اسلامي اعمال کرده‌اند.

ايران اساسا اتهام‌ها عليه برنامه صلح‌آميز اتمي خود را رد و تاکيد کرده است که به عنوان يکي از اعضاي متعهد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و يک امضاکنندگان پيمان منع گسترش سلاح‌هاي اتمي حق توسعه فن‌آوري اتمي به منظور استفاده براي اهداف صلح‌آميز را دارد.

عباس عراقچي، عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده ايران روز سه‌شنبه تاکيد کرد که هدف اصلي مذاکرات ژنو به رسميت شناخته شدن حق غني‌سازي ايران و از بين رفتن نگراني‌ها درباره برنامه هسته‌اي تهران است.
 

 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 24 مهر 1392برچسب:رستهایاحت باش,مذاکرات ه,
ارسال توسط حسین ص

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 469
بازدید هفته : 600
بازدید ماه : 836
بازدید کل : 193216
تعداد مطالب : 396
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1