منبع جدید تامین یارانه‌ها اعلام شد

به گزارش تسنیم، کسری ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومانی یارانه های نقدی و برنامه دولت برای جبران این کسری بودجه از روش‌های مختلف، خبری بود که ساعتی قبل علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بانک مسکن در جمع خبرنگاران اعلام کرد بی آنکه توضیح دهد «روش‌های مختلف» مورد نظر دولت تدبیر و امید چیست.

البته طیب نیا اولین وزیر کابینه یازدهم نیست که به کمبود نقدینگی تأمین یارانه‌های نقدی اذعان داشته چراکه پیشتر بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز گفته بود که "دولت درباره پرداخت قسط جدید یارانه‌ها به وزارت نفت گفته است که پول بدهد، تا نیاز شهریورماه تأمین شود".

قبل از زنگنه هم البته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در یک برنامه رسمی (تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی) گفته بود که "دولت برای تأمین منابع نقدی یارانه به مشکل خورده است".

طبق قانون دولت باید هر ماه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند، با احتساب اینکه ۷۵ میلیون ایرانی مشمول دریافت یارانه می شوند می توان گفت که دولت هر ماه نیازمند ۳۴۰۰ میلیارد تومان برای واریز یارانه‌های نقدی است. البته طبق اعلام وزیر اقتصاد دولت ماهانه ماهانه ۳۵۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت نقدی می کند.

از زمانی که دولت یازدهم روی کار آمده مردان کابینه روحانی در اظهاراتی که بندهایی از آنها در بالا مورد اشاره قرار گرفت اعلام کردند که دولت در تأمین منابع یارانه نقدی به مشکل خورده ولی دنبال این است که از طریق راهکارهایی این وجوه را تأمین کند. ولی نکته اینجاست که هیچ کدام از مسئولان دولتی اعلام نکرده‌اند که این راهکارها چیست و چگونه قرار است کسری بودجه هدفمندی یارانه‌ها تأمین شود؟

همانطور که اسحاق جهانگیری و بیژن نامدار زنگنه در این باره توضیحی ندادند امروز هم علی طیب نیا بی آنکه توضیحی درباره روش های مختلف تأمین یارانه‌های نقدی دهد تنها به ذکر این نکته اکتفا کرد که دولت به دنبال تأمین کسری منابع هدفمندی یارانه‌ها از "روش‌های مختلف" است.

این سکوت معنا دار کابینه یازدهم درحالی در روش های مختلف تأمین یارانه‌های نقدی ادامه دارد که در زمان فعالیت دولت دهم یکی از انتقادهای اساسی که متوجه احمدی نژاد و کابینه اش بود همین روش تأمین یارانه‌های نقدی بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 13 مهر 1392برچسب:راحت باش,یارانه,
ارسال توسط حسین ص

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 87
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 172
بازدید ماه : 408
بازدید کل : 192788
تعداد مطالب : 396
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1