۹۰۰هزار تومان از مابه‌التفاوت هزینه‌ی حج امسال از فردا صبحبه حساب زائران واریز می‌شود.
 

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر در نشست خبری ظهر امروز که رییس سازمان حج و زیارت نیز در آن حضور داشت، با اعلام این خبر اظهار کرد:‌ این ۹۰۰هزار تومان از محل صرفه‌جویی‌ها به زائران بازگردانده می‌شود و طبق دستور رییس سازمان حج و زیارت، این مبلغ فردا به حساب زائران واریز می‌شود.

او در این نشست خبری با اشاره به بازنگری در هزینه‌ی سفر حج امسال، بیان کرد: وقتی مبلغ حج اعلام شد، شوکی به جامعه و آن گروهی که سال‌ها در نوبت بودند، وارد شد و تعداد قابل توجهی به‌دلیل تأمین نشدن مابه‌التفاوت هزینه‌ی سفر خود، انصراف دادند و اولویت‌ها بعدی جایگزین شدند. پس از ابراز نگرانی مقام معظم رهبری، قرار شد این مسأله پیگیری شود و کمیته‌ی کارشناسی با حضور خبرگان و روسای پیشین سازمان حج برای بازنگری در این هزینه‌ها تشکیل شد و در نهایت، از محل صرفه‌جویی‌ها، ۹۰۰هزار تومان به زائران بازگردانده می‌شود.

او با غیرواقعی دانستن سود بانک‌ها، گفت: در گذشته، سود سپرده‌ی زائران در بانک‌ها کمتر از ۲۰ درصد بود و تأمین مابه‌التفاوت برای بانک‌ها در این شرایط سخت شده بود. با بانک‌ها وارد صحبت شدیم، نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشتیم که موافقت کردند بخشی از این سود به زائران برگردانده شود و دیوان محاسبات هم در این‌باره نظر مثبت داشت.

سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: طبق توافق با رییس سازمان حج و زیارت قرار شد، یک‌میلیون و ۱۰۰هزار تومان دیگر از بانک ملی گرفته و به ۹۰۰هزار تومان اضافه شود و در مجموع، دومیلیون تومان به زائران برگردانده شود.

قاضی‌عسکر افزود: تصمیم این است که این هفته، این پول‌ها به مردم بازگردانده شود و تلاش می‌کنیم قبل از اعزام زائران به حج، این مبلغ کاملا بازگردانده شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 17 شهريور 1392برچسب:راحت باش,حج,مابه التفاوت,پول,
ارسال توسط حسین ص

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 453
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 538
بازدید ماه : 774
بازدید کل : 193154
تعداد مطالب : 396
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1