واکنش مجلس به کفش پرانی درفرودگاه

اما گروه منتقد درفرودگاه پا را فراتر نهادندو با ایجاد جوی ناپسند درمراسم استقبال شدند و مسایلی بوجوداوردند که دامنه ان امروز به مجلس شورای اسلامی کشید و واکنش نمایندگان را در پی داشت , اظهاراتی که همگی بر نقد درفضای سالم و بدور ازجنجال حکایت داشت.
***اقدامات خودسرانه‌، آسیب‌های جدی در پی دارد
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روش تعدیل و اعتدال رییس‌جمهور در مذاکرات نیویورک روش جدیدی است که مورد اقبال قرار گرفته است اما به نظر می‌رسد این روش منتقدین خارجی و داخلی دارد.
احمدرضا دستغیب ، گفت: نقد و انتقاد محترم است و هر یک از جریانات سیاسی می‌توانند نقد خود را بیان کنند و ممانعتی در این مسیر نیست ولی پیام 24 خرداد درخواست تغییر روش در دیپلماسی خارجی کشور بود.
وی با اشاره تلویحی به رفتار برخی افراد تندرو در مراسم استقبال از رییس‌جمهور، گفت: فشارها متوجه دیپلماسی خارجی کشور است. نکته این است که باید متوجه این مساله باشیم که اگر نقدی می‌شود منصفانه باشد و با در نظر گرفتن همه شرایط و کلیت سفر مطرح شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس متذکر شد: اقدامات خودسرانه یا غیرقانونی برخی افراد آسیب‌های جدی در پی خواهد داشت.
*** حرکت خودسرانه محکوم است
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:‌ به فرض برخی مسائل برای برخی افراد و گروه‌ها و جریان‌ها مبهم باشد باید به دولت زمان و فرصت لازم را برای ارایه توضیحات بدهند.
غلامرضا مصباحی مقدم در گفت و گو با خانه ملت، در توصیه به مخالفان گفتمان دولت جدید در سازمان ملل، با بیان اینکه به فرض برخی مسائل برای برخی افراد و گروه‌ها و جریان‌ها مبهم باشد، باید به دولت زمان و فرصت لازم را برای ارایه توضیحات بدهند تا ابهام برطرف شود، گفت: حتما باید نگاهمان به رهبری معظم باشد که این صحنه را مدیریت می‌کند، اگرهمچنان این حرکت مورد حمایت مقام معظم رهبری باشد، همین باید مدنظر باشد وهیچ‌کس نباید خودسرانه در این قضیه قدم بردارد و هر حرکتی که نشان‌دهنده دو صدایی دراین قضیه باشد به زیان مصالح ملت بوده و محکوم است.
نماینده مردم تهران، ری،‌شمیرانات و اسلامشهر در مجلس تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی تاکنون در قضیه مبارزه با استکبار جهانی و تاکید بر حقوق ملت ایران یک صدا بوده، همچنان هم یک صدا برمی خیزد ما باید از طرف غربی مطالبه کنیم که چرا شما چندصدایی دارید؟ چرا یک صدا از کاخ سفید بلند می‌شود یک صدا هم از کنگره، این دو صدا متفاوت است. لازم است مواضع‌شان را هماهنگ کنند و خیلی سریع مساله تحریم‌ها را بردارند و مساله انرژی هسته‌ای را که همراه با شفافیت کامل است پیش ببرند.
وی گفت: دولت جدید در فضایی تشکیل شد که به دنبال مقاومت نظام جمهوری اسلامی درمقابله با استکبار جهانی همراه با گشودن راهی برای از بین بردن تحریم‌ها و خارج کردن پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت بود، در عین حال پیام‌هایی هم از طرف کشورهای غربی از جمله آمریکا به صورت غیررسمی و رسمی مطرح شد، که نشان می‌داد از چنین فضای جدیدی استقبال می‌شود.
نماینده مردم تهران،‌ری،‌شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تعبیر مقام معظم رهبری بر این که در سفر به نیویورک رئیس‌جمهور نرمش قهرمانانه را نشان دهد، یعنی در عین حفظ عزت برای نظام جمهوری اسلامی و عین صلابت برمواضع نظام اگر روزنه و دریچه‌ای برای اینکه مشکل پدید آمده از سوی استکبار جهانی برای فعالیت هسته‌ای ایران برطرف شود پیدا شد بهتراست، از این جهت این راه باز شود و این اذن به رئیس‌جمهور داده شد که با حفظ جهات عزت و مصلحت و حکمت پیش برود و قدم بردارد.
***تداوم حادثه قم در استقبال از روحانی
نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با انتقاد از تلاش برخی افراطیون و نیروهای خودسر برای برهم زدن مراسم استقبال از رئیس جمهور گفت: اگر با عوامل حادثه قم برخورد جدی می‌شد امروز شاهد این حادثه نبودیم.
سید‌حمید‌رضا طباطبائی‌نائینی در گفت‌وگو خانه ملت با بیان اینکه بر هم زدن وحدت ملی مصداق بارز خیانت محسوب می‌شود توضیح داد: رفتار افراطی برخی از نیروهای خودسر در مراسم استقبال از رئیس جمهور در واقع تداوم و تکرار حادثه قم بود.
نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی افزود: تکرار این نوع حوادث نشانگر این است که در حوادث پیشین برخورد متناسب و بازدارنده‌ای با عوامل و برهم‌زنندگان مراسم‌ مقامات مختلف کشور نشده است.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم با بیان اینکه رئیس جمهور به لحاظ شخصیتی به اندازه‌ای متین است که این نوع بداخلاقی‌ها را پیگیری نمی‌کند، ادامه داد: دستگاه قضا با ریشه‌یابی این نوع حوادث و تحت پیگرد قرار دادن مسببان آن باید در برابر بدل شدن این بداخلاقی‌ها به یک سنت ایستادگی کند.
طباطبائی‌نائینی با یادآوری اینکه این نیروهای خودسر اعتقادی به وحدت ملی ندارند افزود: در حال حاضر کشور بیش از هر چیزی نیاز به آرامش و وحدت کلمه دارد از این رو رفتارهای افراطی به وحدت ملی صدمه می زند.
نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قدرت کشور در گروی حفظ آرامش و وحدت ملی است و هر کسی به این مسئله خدشه‌ای وارد کند به کشور خیانت کرده است.
***افراطیون در لباس دانشجو
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه رفتار افراطیون خودسر در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور ضربه به نظام بود، گفت: دستگاه‌ قضا با اقدامات خودسرانه برخورد جدی کند.
محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از اظهارات و اقدامات برخی گروه‌های افراطی و خودسر در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور، گفت: رئیس‌جمهور در سفرهای خود نماد و نماینده جمهوری اسلامی ایران است، از این‌رو اقدامات دولت در هفته اخیر در بحث سیاست خارجی، مباحث مربوط به پرونده هسته‌ای و موضوع مذاکره با کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا بعد از 35 سال، ناگهانی نبود.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه مذاکره تلفنی روحانی با اوباما و نشست نیم ساعته محمدجواد ظریف با وزیر امور خارجه آمریکا در راستای حفظ مصالح و ارزش‌های نظام بوده است، افزود:‌ به طور یقین تصمیم‌گیری در موارد مهم از سوی رهبر معظم انقلاب اتخاذ می‌شود.
وی با بیان اینکه رفتار خودسرانه برخی افراد و اظهارات و مطالب برخی سایت‌ها در زیر سؤال بردن دستاوردهای سفر نیویورک و اقدامات دکتر روحانی به‌طور حتم تضعیف نظام بود، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره نرمش قهرمانانه، دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره‌کننده با کشورهای غربی باید با حفظ اصول و آرمان‌های انقلاب در جهت تغییر روش‌ها و تاکتیک‌ها برنامه‌ریزی کنند، که این موضوع خوشبختانه در اقدامات و اظهارات رئیس‌جمهور در نیویورک مشهود بود.
اسفنانی با تأکید بر اینکه متأسفانه در چند سال اخیر اقدامات خودسرانه و افراطی‌گری بارها به جایگاه نظام و انقلاب ضربه زده است، یادآور شد:‌ در شرایط کنونی با توجه به دستاوردهای دولت یازدهم در سفر به نیویورک برخورد با متخلفان و افراطیون ضروری است، تا در آینده شاهد این‌گونه اقدامات نباشیم.
این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: به طور حتم همیشه رهبر معظم انقلاب مخالف اقدامات افراطی بوده‌اند، از این رو فرق نمی‌کند این‌گونه اقدامات از سوی چه افرادی رخ می‌دهد بنابراین مشخص می شود افرادی که دستاوردهای سفر نیویورک دولت را به زیر سؤال می‌برند دلسوز نظام نیستند بلکه از نام بسیجی و دانشجو، برای ضربه زدن به نظام سوءاستفاده می‌کنند.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اشاره به حمایت تمام طیف‌های سیاسی به‌ویژه جناح‌های اصولگرا از اقدامات رئیس‌جمهور در نیویورک، تصریح کرد: اقدامات خودسرانه برخی افراد افراطی به هیچ وجه قابل قبول نبوده و مسئولان مربوطه باید بر اساس قانون با این دست اقدامات برخورد کنند.

*** برخوردهای نادرست باعث تأسف است

دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس با محکوم کردن اهانت به رییس‌جمهور از سوی عده‌ای در فرودگاه مهرآباد در حاشیه بازگشت از سفر نیویورک که برای حضور در سازمان ملل انجام شده بود، اظهار کرد: جامعه ما همیشه از دو موضوع افراط و تفریط لطمه و صدمه دیده است.
محسن کوهکن با بیان اینکه چنین حرکت‌هایی زیبنده کسانی نیست که ادعای دفاع از چارچوب فکری نظام دارند، گفت: در مورد تحولات اخیر در پی سفر رییس‌جمهور به نیویورک، دو دسته اشتباه می‌کنند؛ دسته اول کسانی هستند که فکر می‌کنند با یک گفت‌وگو‌ی تلفنی یا ملاقات وزرای خارجه ایران و آمریکا، ارزش‌ها و آرمان‌ها از بین رفته است که این تصور صحیح نیست. از سوی دیگر عده‌ای هستند که بسیار خوش‌بینانه فکر می‌کنند و تصور دارند که با این اتفاقات تمام مشکلات حل می‌شود و اتفاق رخ داده را تبریک می‌گویند؛ البته من معتقدم که حرکت دسته دوم بدتر است، چراکه موجب جریحه‌دار شدن احساسات دسته اول می‌شود.
وی با بیان اینکه "واکنش‌ها در مورد تحولات کشور باید منطقی و مبتنی بر چارچوب‌ها باشد و از افراط و تفریط خودداری شود"، تاکید کرد: این دو نگاه که با یک تلفن، ارزش‌ها از بین رفته یا تمام مشکلات حل می‌شود، اشتباه و غیرکارشناسی است و باید از واکنش‌هایی که مبتنی بر اینگونه نگاه‌هاست خودداری کرد.
این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه "قانوناً و شرعاً باید حرمت رییس‌جمهور نگه داشته شود"، گفت: با توجه به شناختی که از آقای روحانی دارم، ایشان از ابتدا در طول مبارزات همراه امام(ره) بودند، رابطه‌شان با رهبری تعریف شده، خوب و امیدوارکننده است و با توجه به شناختی که ایشان از ارزش‌ها و چارچوب نظام دارند، قدمی خلاف مصالح نظام برنمی‌دارند و اینگونه برخوردها با رییس‌جمهور جای تأسف دارد و باید همه عقلای قوم این اقدام را محکوم کنند.
کوهکن همچنین با تاکید بر اینکه "اگر نقدی هم وجود دارد باید عالمانه باشد"،‌ تصریح کرد: نقد عالمانه نیز باید مبتنی بر اطلاعات درست باشد. اطلاعاتی که بر پایه "می‌گویند"ها و "گفته می‌شود"ها مطرح می‌شود، کافی نیست. کسی که نقد می‌کند، باید یک موضوع را از جنبه‌های مختلف بررسی کرده، مطالب را شنیده باشد و سپس اقدام به نقد کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:راحت باش,استقبال ,روحانی,مجلس,
ارسال توسط حسین ص

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 422
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 507
بازدید ماه : 743
بازدید کل : 193123
تعداد مطالب : 396
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1