دیده‌بان حقوق بشر اسرائیل را محکوم کرد

دیده بان حقوق بشر انتقال اجباری خانواده‌های بدوی ساکن در سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری از سوی رژیم اسرائیل را محکوم و آن را «جنایت جنگی قابل پیگرد» عنوان کرده است.

جو استورک مدیر خاورمیانه ای دیده بان حقوق بشر روز پنج شنبه (4 مهر) با انتشار بیانیه ای گفت: «ارتش اسرائیل باید به تلاش های غیر قابل توجیه برای بیرون راندن اجباری این اجتماع را که چندین دهه در این منطقه زندگی کرده اند، پایان دهد.»

نیروهای ارتش اسرائیل در تاریخ 16 سپتامبر املاک فلسطینیان بدوی را در روستای خربت المکهول در دره اردن تخریب کردند.

براساس اعلام منابع سازمان ملل، نیروهای ارتش اسرائیل در این اقدام 16 خانواده فلسطینی بدوی از جمله 16 کودک را به اجبار از خانه هایشان بیرون کردند.

نیروهای اسرائیلی در تاریخ 20 سپتامبر با گروهی از دیپلمات های اروپایی را که تلاش داشتند تا چادر در اختیار خانواده هایی که خانه هایشان تخریب شده، قرار دهند، بدرفتاری کردند.

این دیپلمات ها که از کشورهای فرانسه، انگلیس، یونان، ایرلند، اسپانیا و سوئد بودند، با نیروهای امداد رسان در این زمینه همکاری می‌کردند.

نیروهای رژیم اسرائیل نارنجک های صوتی به سوی آنان پرتاب کردند. همچنین گزارش های منتشره حاکی از آن است که سه فلسطینی نیز به سوی نیروهای اسرائیلی سنگ پرتاب می‌کردند، بازداشت شدند.

گفته می شود که در روستای خربت المکهول 120 نفر زندگی می کنند. ارتش رژیم اسرائیل پس از صدور حکم دادگاهی مبنی بر این که این خانه های این روستا بدون مجوز ساخته شده است و این منطقه «منطقه نظامی محصور» می باشد، خانه های ساکنان این روستا را در تاریخ 16 سپتامبر تخریب کرد.

دفتر سازمان ملل در امور هماهنگی امور بشردوستانه می گوید رژیم اسرائیل از ابتدای امسال تاکنون، بیش از 500 ملک متعلق به فلسطینیان را در قدس شرقی در در کرانه باختری تخریب کرده است. رژیم اسرائیل همچنین در این مدت 862 نفر را بی خانمان و آواره کرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 5 مهر 1392برچسب:راحت باش,دیدبان حقوق بشر,اسرائیل,
ارسال توسط حسین ص

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 469
بازدید هفته : 657
بازدید ماه : 893
بازدید کل : 193273
تعداد مطالب : 396
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1